Październik potwierdza bum na nieruchomości wakacyjne

Bukowina góry

Zgodnie z oczekiwaniami jesień przynosi kolejne wzrosty sprzedaży na rynku condo hoteli i apartamentów wakacyjnych. Po rekordowych wynikach sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku Condo.pl podsumowuje październik ze sprzedażą aż 87 apartamentów za łączną kwotę ponad 55 mln zł brutto w ramach indywidualnych transakcji.

 

W branży nieruchomości zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych wzrost sprzedaży pod koniec roku nie jest niczym zaskakującym. – To rynek sezonowy. W wakacje następuje wzrost zainteresowania projektami nadmorskimi lub położonymi nad jeziorami, ale klienci czekają do początku jesieni z finalizacją inwestycji. Kiedy zbliża się zima, zaczyna się wzmożone zainteresowanie obiektami górskimi, które stanowią 70 procent naszych inwestycji. Dlatego ten pik sprzedaży nastąpiłby nawet gdyby nie było boomu na rynku nieruchomości wypoczynkowych. Ale boom jest, bo jak inaczej wyjaśnić fakt, że w ciągu miesiąca mieliśmy aż 87 transakcji i kilkudziesięciu klientów. Oznacza to, że oni kupowali indywidualnie. Owszem, więcej niż do tej pory – po dwie, trzy jednostki, ale ten wynik osiągnęliśmy bez transakcji pakietowych – tłumaczy Artur Wach, CEO portalu Condo.pl.

 

Odpowiedź na potrzeby inwestorów

Zdaniem specjalisty trend wzrostowy wynika z kilku czynników. – Z pewnością na zwiększone zainteresowanie inwestowaniem w nieruchomości modelu condo wpływ miało kilkukrotne obniżenie w tym roku stóp procentowych przez Radę Polityki Pieniężnej, które uderzyło w banki i ich klientów. Jego konsekwencją był odpływ środków z depozytów i przekierowanie ich na nieruchomości, tradycyjnie oceniane jako stabilne aktywa. W ten sposób inwestorzy chcą ocalić posiadany kapitał przed wysoką inflacją, która przeskoczyła prognozy ekonomistów – wyjaśnia Artur Wach.

Kolejnym czynnikiem jest zmiana mentalności Polaków. – Doświadczenie wiosennego lockdownu pokazało, że warto mieć drugi komfortowy dom – bezpieczne lokum na wypadek niepewnych czasów. Jednocześnie, jak wynika z rozmów naszych doradców z klientami, równie ważny jest dla nich bezobsługowy charakter takiej nieruchomości. Nie chcą dokładać do utrzymania drugiego mieszkania, zajmować się nim pod swoją nieobecność, tylko na nim zarabiać – podkreśla specjalista. I kontynuuje: – Sukces sprzedażowy to efekt dogłębnego przepracowania ich potrzeb. Wiemy, że naszym klientem jest przedsiębiorca, który wciąż się bogaci, a zarobione w swojej firmie środki bardzo chętnie inwestuje w nieruchomości, które zawsze były dla niego ostoją bezpieczeństwa. To, co się zmieniło, to potrzeba bardziej elastycznego podejścia do pobytu właścicielskiego i konieczność przeprojektowania apartamentów, by ich mieszkańcy mogli czuć się w nich bezpiecznie nawet w tak niekorzystnych warunkach, jak epidemia COVID-19.

Podsumowując, przedstawiciel Condo.pl tłumaczy: – Obsługujemy miesięcznie około 1000 klientów. Wsłuchujemy się w ich oczekiwania i dostosowujemy do ich wskazań zarówno zrealizowane już projekty, jak i te, które dopiero mamy w planach. Stąd nasze ogromne sukcesy w sprzedaży.  (jak epidemia wpłynęła na rynek condohoteli)

 

Nowe standardy

W ramach tych rozwiązań powstały w pełni wyposażone apartamenty i domy wakacyjne w kompleksach hotelowych, położonych w topowych miejscowościach wypoczynkowych, jak Lake Hill II pod Karpaczem, Osada Morska Resort & Spa w Łebie czy NoName Luxury Hotel ulokowany w sąsiedztwie Pienińskiego Parku Narodowego, Białki i Bukowiny Tatrzańskiej. – Oferowane tam lokale z aneksem kuchennym pozwalają na komfortowy pobyt z rodziną czy znajomymi nawet w sytuacji tak skrajnej jak lockdown – zapewnia Artur Wach. I wyjaśnia: – W trzecim etapie inwestycji hotelu Lake Hill każdy apartament będzie niezależny, czyli miał indywidualne wejście. Nie będzie ogólnodostępnej klatki schodowej. To pierwszy taki projekt na skalę Polski w modelu condo.

Co ważne, zarówno zrealizowane już obiekty, jak i nowo powstające są dostosowane do zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa gości. – podkreśla CEO portalu Condo.pl.

 

Tendencja zwyżkowa – nowe projekty

– W wakacje i w październiku sprzedaliśmy większość apartamentów, które mieliśmy w swojej ofercie, musieliśmy więc przyspieszyć pracę nad kolejnymi produktami. Nowe inwestycje, jakie wprowadzamy do oferty już w samym listopadzie, to apartamenty w Bukowinie Tatrzańskiej, realizowane pod marką luksusowych hoteli Aries, 130 apartamentów w luksusowym hotelu z prywatnym wyciągiem w Karpaczu oraz trzeci etap projektu  Lake Hill, o którym wspominałem wcześniej – mówi Artur Wach.

Jak przewiduje, kolejne miesiące przyniosą nowe sukcesy, które nie wynikają jedynie z sezonowej sprzedaży lokali położonych w kurortach górskich, stanowiących 70 proc. oferty Condo.pl. – Rynek hotelarski w Polsce profesjonalizuje się. To już nie są czasy, kiedy deweloper stawiał budynek, a potem zastanawiał się, kto będzie z niego korzystał. Dziś już na etapie koncepcji pojawiają się pomysły, by skoncentrować się na konkretnej grupie klientów. Mamy wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu takimi obiektami, wykształconą kadrę, nierzadko sprawdzoną również na rynkach zagranicznych. To między innymi powód, dla którego silne zagraniczne marki sieciowe coraz chętniej wchodzą do Polski, by współpracować z profesjonalnymi graczami. Wprowadzenie do naszych inwestycji marek Mercure i Golden Tulip tylko to potwierdza – tłumaczy specjalista.

Tendencja zwyżkowa to również dowód na słuszność obranej przez Condo.pl strategii biznesowej. – Przede wszystkim stawiamy na lokalizację. Staramy się, aby każdy z naszych produktów realizował jakąś ideę przewodnią. Dbamy o to, by nasze obiekty miały rozbudowaną infrastrukturę. Odpowiednio dostosowujemy ją do wielkości całej inwestycji. Nie robimy tak jak konkurencja, często budująca hotel z małym basenem i restauracją, która ma obsłużyć 300 apartamentów. W Lake Hill powstaje specjalny budynek o powierzchni ponad dwóch tysięcy metrów kwadratowych, żeby kolejne etapy miały własną infrastrukturę: swoje baseny, fitness, kręgielnię, restaurację. To wszystko wyraźnie wyróżnia nas na tle konkurencji – podsumowuje przedstawiciel Condo.pl. (więcej o inwestowaniu w condo w Rankingu apartamentów wakacyjnych )