Wróc do Aktualności

Sprzedaż apartamentów wakacyjnych w Polsce jeszcze nie miała się tak dobrze – podsumowanie eksperta condo.pl

Apartamenty pod inwestycje Karkonosze Springs-budynek

Strategia inwestowania w położone w kurortach nieruchomości wakacyjne cieszy się rosnącą popularnością. W efekcie w 2020 r. zrealizowaliśmy 368 transakcji o łącznej wartości 221 mln złotych, co oznacza wzrost sprzedaży o ponad 35 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W 2021 r. spodziewamy się kontynuacji tego trendu – podsumowuje miniony rok ekspert portalu Condo.pl.

 

Miniony rok pokazał nam dwie prawdy o rynku condo hoteli i apartamentów pod inwestycje:

  • po pierwsze – w niepewnych czasach ludzie szukają pewnych sposobów zabezpieczenia majątku, jakimi są apartamenty pod inwestycje;
  • po drugie -chętnie inwestują w nieruchomości wakacyjne, bo oprócz zysków z najmu mają też drugi dom, bezpieczne i komfortowe miejsce pobytu, tak pożądane w okresie zagrożenia, jakim jest pandemia COVID-19.

 

– W 2020 r. wchodziliśmy z planami sprzedaży kolejnych inwestycji ulokowanych nad polskim morzem i w górach. Tak jak wszyscy, zareagowaliśmy niepokojem na pierwsze informacje o panoszącym się na świecie koronawirusie. Decyzja rządu o wprowadzeniu lockdownu i zamknięciu hoteli dla wielu obiektów oznaczała wyrok. Ale nie dla wszystkich. Atrakcyjnie zlokalizowane apartamenty pod inwestycje, zbudowane w wysokim standardzie, dobrze zarządzane obiekty  po okresie zamrożenia bez problemu wróciły latem do gry, by dalej generować zyski dla inwestorów – mówi Artur Wach, CEO portalu Condo.pl.

 

Zmiany schematów

 

– Pierwsze oznaki, że ten rok będzie wyjątkowy, pojawiły się latem. Sprzedaż apartamentów pod inwestycje w miejscowościach turystycznych rządzi się swoimi prawami. Czerwiec, lipiec, sierpień to wzmożony okres zainteresowania inwestycjami wakacyjnymi położonymi nad morzem , ale do transakcji dochodzi głównie jesienią. Jednak w 2020 r. sprzedaż nieustannie rosła. W czwarty kwartał wchodziliśmy z wynikiem sprzedaży 85 mln zł brutto, co stanowiło rekord firmy – mówi Artur Wach. – Zmiany schematów dotyczyły również kierunków inwestycji. Zimą mamy najwięcej zapytań o apartamenty pod inwestycje w górach. Tymczasem nadal poszukiwane są atrakcyjnie ulokowane, luksusowe aparthotele w województwach pomorskim i zachodniopomorskim, które są spełnieniem marzeń o własnym, bezobsługowym domu nad polskim morzem – dodaje.

 

Nowy wariant usług

 

– Ze względu na wprowadzone ograniczenia wynikające z rygoru sanitarnego wzrosło zapotrzebowanie na w pełni wyposażone apartamenty i domy wakacyjne  w kompleksach aparthotelowych, pozwalające w bezpieczny, ale i komfortowy sposób przetrwać sytuacje nadzwyczajne lub pracować zdalnie. W takich przypadkach posiadanie drugiego domu w kurorcie jest w zasadzie jedyną możliwością spędzenia czasu w miejscowościach wypoczynkowych położonych w górach czy nad morzem – tłumaczy Artur Wach. – Epidemia COVID-19, która spowodowała istotne zmiany w stylu życia inwestorów, przyczyniła się również do zmodyfikowania umów na bardziej elastyczne, umożliwiające im dłuższe pobyty właścicielskie, także w sezonie wakacyjnym. To kolejne powody, dla których nasze condohotele i budynki apartamentowe cieszyły się rosnącą popularnością  – wyjaśnia.

 

Jakość jest w cenie

 

– Jesteśmy głęboko przekonani co do sensu rozwoju rynku apartamentów pod inwestycje w polskich kurortach. To właśnie one, a nie obiekty miejskie, były w stanie przetrwać kryzys związany z globalną pandemią. Jednak sama lokalizacja nie zapewnia sukcesu . Rozważając potencjał biznesowy  inwestycji, stawiamy również na profesjonalne zarządzanie i wysoką  jakość  wykończenia rekomendowanych przez nas obiektów. Wcielane przez nas standardy pozwalają osiągnąć satysfakcjonujące zyski w zrealizowanych już inwestycjach. O tym, że ten model się sprawdza, przekonani są też inwestorzy, którzy chętnie lokowali kapitał w takich inwestycjach, jak budowany na alpejskim poziomie hotel Aries Residence&Spa w Szczyrku , Lake Hill Resort&Spa pod Karpaczem, Horizon w Szklarskiej Porębie, Osada Morska Resort&Spa w Łebie  czy działający pod marką Mercure Hotel Bergo w Szklarskiej Porębie – nasze zeszłoroczne hity sprzedażowe – podsumowuje ekspert Condo.pl.

 

Wnioski na przyszłość

 

– Wszystko wskazuje na to, że 2021 r. nadal będzie rokiem pod znakiem pandemii. Ograniczenia i trudności w podróżowaniu przełożą się na zainteresowanie wysokiej klasy apartamentami pod inwestycje położonymi w miejscowościach turystycznych w Polsce. W tej sytuacji posiadanie własnego, wakacyjnego domu wydaje się być jedyną gwarancją spędzenia urlopu w najbardziej obleganych kurortach. (ponad 80% sprzedaży zostało zrealizowane w dwóch ostatnich kwartałach 2020 roku) Opierając się na tych założeniach i wynikach sprzedaży z 2020 r. (wzrost o 35 proc.), możemy spodziewać się kolejnych sukcesów. Naszym celem jest zwiększenie z końcem 2021 r. liczby sprzedanych apartamentów do ponad 500 o wartości przekraczającej 350 mln zł – mówi Artur Wach.

 

W Krynicy-Zdroju powstanie pięciogwiazdkowy hote ...

Golden Tulip i Golden Tulip Residence w Łebie

Październik potwierdza bum na nieruchomości waka ...

Nowy trend na rynku condohoteli i apartamentów w ...

Mocne otwarcie roku w condo.pl. Spółka zwiększa portfel oferowanych projektów.

Poprzedni artykuł

Rekordowe wyniki sprzedaży apartamentów wakacyjnych

Następny artykuł
condo.pl
ul. Wioślarska 8
00-411 Warszawa
+48 574 000 875

Formularz kontaktowy

Wypełnij dane, a my
skontaktujemy się z Tobą